mandag 19. januar 2009

Arne Næss har forlatt oss

Arne Næss, mannen som er grunnlegger av dypøkologien og som var med på forme Miljøpartiet det grønne, døde 12 januar. Han talte for respekt for naturen og alt levende, og forfektet det synes at mennesket ikke har noen verdimessig særstilling på planeten vår. Han er en mann jeg har stor respekt for, og jeg synes det er utrolig trist at vi mister en person som ham, men håper at hans tenkning har etterlatt et spor som bare vil gjøre stadig mer bemerket i tiden som kommer.

4 kommentarer:

Heidi sa...

Jeg ble veldig lei meg da jeg hørte det. Jeg tok meg i å synes litt synd på Timotei også...

Kaja sa...

Hehe, Timotei ja :) Timotei er vel fremdeles sammen med kona hans vet du. Jeg synes det er herlig at Arne Næss hele tiden klarte å leke seg og ikke gidde å være så utrolig seriøs. Han skulle jo hele tiden drive å få folk til å bokse med ham, gamle mannen. Og han sa at ville bli husket som en professer som sa utrolig mye dumt til studentene sine.

Anonym sa...

Sørgelig bortfall.. en stor mann som definitivt har satt sitt merke!

Anonym sa...

Har besvart spørsmålet ditt :)
Denne kommentaren sletter ikke seg selv etter 5 minutter, men du kan gjerne gjøre det ;)