tirsdag 16. september 2008

Velkommen til bloggen

Da har jeg startet min egen vegetar/dyrevernsblogg. Jeg blir så inspirert av andre blogger i tillegg til at dette er noe jeg liker godt å skrive å reflektere rundt. Skriving generelt er jeg også glad i så det er deilig å få et utløp for det.

Denne bloggen kommer nok til å inneholde litt av hvert. Jeg tenkte i utgangspunktet at det skal bli en salig miks av tema som vegetaroppskrifter, vegetarisme generelt, dyr og rettigheter/dyrevern og også litt om miljø. Så får vi se hva det blir til.

Jeg har hele livet mitt vært veldig glad i dyr, og har alltid vært opptatt av at dyr skal ha det bra. Det er dessverre først nylig at jeg har innsett at konsumering av kjøtt ikke er så veldig forenelig med dyrevern. Jeg har vel egentlig alltid trodd det å bli vegetarianer er vanskelig og sært. Men plutselig så var jeg en selv. Det er mulig jeg er litt sær i manges øyne, men vanskelig var det ikke.

Uansett, så ønsket jeg å gjøre vegetarisme, dyrevern og miljøvern til tema for denne bloggen fordi det er temaer som opptar meg, og som jeg gjerne vil skrive og lære mer om.

1 kommentar:

Benedicte sa...

Grattis med ny blogg da! Er litt treig med å kommentere, men jeg skal følge med jeg:) Og ja, vi må definitivt jobbe med planlegging av USA! Bruk Facebook-gruppa om du har noen forslag, så svarer jeg der;)Mangler fortsatt en person til da! klem